αρτοποιοσ

46. Μάιος-Ιούνιος 2009

Ως ιδιαίτερη πρόκληση ενάντιά τους εξέλαβαν και δικαίως οι συλλογικοί φορείς των αρτοποιών την απόφαση της εταιρείας Vivartia, η οποία παράγει και διαθέτει στην αγορά το φρέσκο γάλα ΔΕΛΤΑ, να “χρεώσει” 20% πιο ακριβά το γάλα της στα αρτοποιεία σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Ο επιχειρηματικός όμιλος Marfin Investment Group (MIG) και η θυγατρική της, Vivartia, με πληρωμένη καταχώρισή τους στον Τύπο, σημειώνουν τα εξής: “…Ανταποκρινόμενες στη δυσμενή οικονομική συγκυρία και με σεβασμό στις υποχρεώσεις και ανάγκες των ελληνικών νοικοκυριών, προχωράμε άμεσα σε μείωση της τιμής του φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ στο 1 ευρώ”, ενώ ξεκαθάρισε και την ανώτατη προτεινόμενη τιμή λιανικής με Φ.Π.Α.που είναι 1 €/λίτρο στα σούπερ μάρκετ και 1,20 €/λίτρο στους φούρνους και τα μικρά καταστήματα!

Όπως είναι λογικό, οι αντιδράσεις συλλογικών φορέων του κλάδου και βέβαια των ίδιων των επαγγελματιών αρτοποιών ήταν θυελλώδεις, αλλά είναι αγνωστο πόσο “οδυνηρές” μπορούν να είναι για τον οικονομικό γίγαντα της αγοράς τροφίμων.

Είναι αλήθεια ότι ο κλάδος των αρτοποιών έπεσε εκτός των άλλων, θύμα και του ακραίου επιχειρηματικού ανταγωνισμού στην αγορά του γάλακτος, καθώς η MIG μέσω της Vivartia, προβαίνει σε μια επιθετική κίνηση προκειμένου να ανακτήσει χαμένα και να κερδίσει νέα μερίδια της αγοράς φρέσκου γάλακτος. Προκειμένου να το επιτύχει, επενδύει στο χώρο λιανικής πώλησης με την πολλαπλώς μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση, τα σούπερ μάρκετ.

Όμως η σπουδή άλλων γαλακτοβιομηχανιών να ρίξουν κι αυτές τις τιμές -όταν εδώ και αρκετό καιρό, κάτι τέτοιο είχαν κάνει μόνο οι αρτοποιοί σε συνεργασία με την ΑΓΝΟ και διέθεταν φρέσκο γάλα στην τιμή του 1 ευρώ- μαρτυρά ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας “σκληρής” ανταγωνιστικής μάχης στο χώρο της αγοράς γάλακτος με απρόβλεπτες διαστάσεις και εξελίξεις.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:

[logo-carousel id=logos]