από | Φεβ 26, 2020 | Τεχνικά Θέματα

Πέντε τρόποι για ενα “πράσινο” αρτοποιείο – ζαχαροπλαστείο

Βιωσιμότητα ή Αειφορία είναι ένα πρότυπο παραγωγής, το οποίο στοχεύει στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το φυσικό περιβάλλον, τόσο στο παρόν όσο και στο αόριστο μέλλον. Βασικό της στοιχείο είναι η ισορροπία μεταξύ παραγωγής αγαθών και πρώτης ύλης (που δαπανήθηκε για να επιτευχθεί η παραγωγή). Στόχος των βιώσιμων διαδικασιών είναι να επιτύχουν περισσότερη παραγωγή με μικρότερη δαπάνη πρώτης ύλης.

Μπορεί με μία πρώτη ματιά ο κλάδος της αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής να φαίνεται ότι δε συνδέεται με την έννοια βιωσιμότητα, ωστόσο κάτι τέτοιο αποτελεί μια λανθασμένη εντύπωση και μακριά από την πραγματικότητα, έτσι όπως διαμορφώνεται σήμερα. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει και πλέον ο κλάδος της αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής τείνει να εισέρχεται όλο και περισσότερο σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, υιοθετώντας «πράσινες» πρακτικές.

Σιγά σιγά, στη χώρα μας, επιχειρήσεις του κλάδου αγκαλιάζουν αυτήν την τάση, που μόνο σωτήρια μπορεί να αποδειχτεί τόσο για τον επαγγελματία και τον αγοραστή όσο και για το περιβάλλον ευρύτερα. Οι επιχειρήσεις στη σημερινή αγορά πρέπει να επικεντρωθούν στη βιωσιμότητα, καθώς οι καταναλωτές λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς βάσει αυτής. Εάν λοιπόν σκέφτεστε το πώς θα επαναπροσδιορίσετε την επιχείρησή σας, διαβάστε μερικές συμβουλές που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες.

Συνεργαστείτε με τους κατάλληλους προμηθευτές

Η στροφή σας σε μια πιο «πράσινη» παραγωγή δεν είναι μόνο να εξασφαλίσετε ότι οι πρακτικές στο εσωτερικό της επιχείρησής σας είναι βιώσιμες και ενεργειακά αποδοτικές. Θα πρέπει επίσης να είστε βέβαιοι ότι συνεργάζεστε με εταιρείες, στην αλυσίδα εφοδιασμού σας, που προάγουν ένα πρότυπο πιο “πράσινο”. Πραγματοποιήστε μια έρευνα και επανεξετάστε τις τρέχουσες συνεργασίες σας.

Μειώστε τα απορρίμματα συσκευασίας

Ο απώτερος στόχος της βιωσιμότητας είναι η λειτουργία του αρτοποιείου-ζαχαροπλαστείου χωρίς τη χρήση πλαστικού. Αυτό μπορεί να φαίνεται με μια πρώτη ματιά ως κάτι ανέφικτο, αλλά μπορείτε να συνεργαστείτε με τους προμηθευτές συσκευασίας σας για να βοηθήσετε στην εξάλειψη της χρήσης πλαστικών μιας χρήσης, καθώς και να αναζητήσετε τρόπους για να μειώσετε την ποσότητα συσκευασίας που χρησιμοποιείτε. Είναι επίσης καλό να στραφείτε σε φιλικά, προς το περιβάλλον, αναλώσιμα, παρέχοντας στους πελάτες σας π.χ χάρτινα ή μεταλλικά καλαμάκια αντί για τα παραδοσιακά πλαστικά. Σε περιπτώσεις που πουλάτε καφέ, ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να φέρουν και τα δικά τους επαναχρησιμοποιήσιμα φλιτζάνια, ώστε να περιορίσετε τον αριθμό ποτηριών μιας χρήσης. Αυτές είναι μικρές αλλαγές που μπορούν ωστόσο να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Χρησιμοποιείστε τοπικά και οργανικά συστατικά

Εξετάστε το ενδεχόμενο να αγοράσετε τα προϊόντα που χρειάζεστε από τοπικούς προμηθευτές. Αυγά από πουλερικά ελευθέρας βοσκής, βιολογικό βούτυρο, γάλα και αλεύρι από τοπικούς αγρότες και μύλους, αντί να βασίζεστε σε προϊόντα που πρέπει να παραδοθούν διανύοντας τεράστιες αποστάσεις. Αυτό είναι γνωστό ως μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Όσο περισσότερο περιορίζετε τις μεταφορικές ανάγκες σας και επιλέγετε να προμηθευτείτε τα συστατικά σας από τους πλησιέστερους παραγωγούς, τόσο μικρότερες θα είναι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον. Θα μπορούσατε επίσης να δημιουργήσετε κάποια από τα συστατικά σας στις εγκαταστάσεις σας. Είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον (και μπορεί να είναι ένα μέτρο εξοικονόμησης κόστους), αν φτιάξετε τη δική σας κρέμα βουτύρου, σάλτσες σοκολάτας ή τσιπς σοκολάτας. Αν αυτό φαίνεται αδύνατο τότε επιλέξτε να συνεργαστείτε με «πράσινους» προμηθευτές ή με εκείνες τις επιχειρήσεις που εξυπηρετούν επίσης τη βιωσιμότητα.

Μειώστε τη χρήση νερού

Γνωρίζατε ότι τα καταστήματα τροφίμων είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές νερού; Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς να εξοικονομήστε νερό, το οποίο με τη σειρά του θα μειώσει την ενέργεια που απαιτείται για τη διατήρηση της επιχείρησής σας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελαχιστοποιήσετε τη χρήση νερού. Μπορείτε π.χ. να χρησιμοποιήσετε βαλβίδες ψεκασμού χαμηλής ροής όταν καθαρίζετε τα μαγειρικά σκεύη σας. Είναι επίσης πολύ ωραίο να «αγκαλιάζετε» απλές πρακτικές αποτελεσματικής χρήσης νερού στην κουζίνα σας. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν τη διατήρηση του βύσματος στο νεροχύτη σας για τη συλλογή νερού, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το ξέπλυμα αργότερα και την απενεργοποίηση της βρύσης, όταν δε χρησιμοποιείτε το νερό. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο φαντάζουν!

Χρησιμοποιήστε πιο αποτελεσματικές συσκευές

Εάν είστε πρόθυμοι και είστε σε θέση να πραγματοποιήσετε μια επένδυση, η αντικατάσταση παλιών συσκευών με νεότερα μοντέλα ενεργειακής απόδοσης μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στη συνολική κατανάλωση ενέργειας της επιχείρησής σας. Θα σας κοστίσει κάτι στην αρχή, αλλά σιγά σιγά θα κάνετε απόσβεση των χρημάτων που δαπανήσατε. Ορισμένες συσκευές που μπορείτε να εγκαταστήσετε και είναι ενεργειακά αποδοτικές, περιλαμβάνουν λαμπτήρες CFL και φώτα LED, φορητά κλιματιστικά και αισθητήρες κίνησης.

Δωρίστε τα προϊόντα που δεν πουλήσατε

Η ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων τροφίμων είναι κάτι καλό για το περιβάλλον. Εάν έχετε απούλητα ψημένα προϊόντα, μπορείτε να τα δώσετε σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, νοσοκομεία και κέντρα φροντίδας υγείας αντί να τα πετάξετε. Εκτός από τη δωρεά, μπορείτε επίσης να επαναχρησιμοποιήσετε τα απούλητα προϊόντα. Μετατρέψτε το ψωμί που δεν πουλήσατε σε φρυγανιές ή κρουτόν, τα περίσσεια κρουασάν βάση για νόστιμα γλυκά κ.ά.

Σήμερα, οι καταναλωτές αλλάζουν τις προτιμήσεις τους και χρησιμοποιούν την αγοραστική τους δύναμη για να επηρεάσουν την αλλαγή. Επιλέγουν και στρέφονται σε φρέσκα και βιολογικά τρόφιμα. Ενώ η προσπάθεια για βιωσιμότητα μπορεί να φαίνεται μια σκληρή δέσμευση, μπορεί στην πραγματικότητα να φέρει πολλά οφέλη στην επιχείρησή σας. Όχι μόνο θα σας βοηθήσει να μειώσετε το κόστος των αποβλήτων και των προϊόντων σας και να εξοικονομήσετε χρήματα που πληρώνετε σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, αλλά θα κάνει το αρτοποιείο-ζαχαροπλαστείο σας πιο «εμπορεύσιμο». Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια πιο βιώσιμη επιχείρηση είναι για εσάς και τους πελάτες σας μια υπόθεση win-win!

Image by Freepik

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

Fresh Bakery Team

Συντακτική Ομάδα

    ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

    Γραφτειτε στο newsletter μας:

    Εγγραφείτε στο Newsletter μας

    Αποκτήστε δωρεάν την ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Αρτοποιός ΒΑΖ - Fresh Pastry
    Ταυτόχρονα θα λαμβάνετε newsletter για να ενημερώνεστε σχετικά με όλες τις εξελίξεις στην αρτοποιία - ζαχαροπλαστική.

    Πολιτική χρήσης cookies

    Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.

    Μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε στην σελίδα πολιτική χρήσης cookies.

    Απολύτως Απαραίτητα Cookies

    Τα απολύτως απαραίτητα cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία του ιστότοπου μας.

    Cookies Στατιστικών

    Τα Cookies Στατιστικών μας επιτρέπουν να αναγνωρίζουμε και να μετράμε τον αριθμό των επισκεπτών του ιστοτόπου μας καθώς και τον τρόπο που αυτοί κινούνται μέσα στον ιστότοπο όταν τον χρησιμοποιούν. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνουμε τη λειτουργία του ιστότοπου διασφαλίζοντας για παράδειγμα ότι οι χρήστες βρίσκουν εύκολα αυτό που ψάχνουν. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται είναι καταρχήν ανώνυμες και χρησιμοποιούνται μόνο για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του ιστότοπου μας.

    Cookies Λειτουργικότητας

    Πρόκειται για Cookies που σας αναγνωρίζουν όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας. Η χρήση επομένως των Λειτουργικών Cookies μας επιτρέπει να σας προσφέρουμε περιεχόμενα προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντά σας και να εξοικονομήσουμε το χρόνο που θα χάνατε επανεγγραφόμενοι ή επαναεισάγοντας πληροφορίες, όταν επισκεφθείτε ξανά αυτόν τον ιστότοπο.