Σε δύσκολες εποχές, όπως αυτή που βιώνουμε με την οικονομική κρίση τόσο σε διεθνές όσο και εθνικό επίπεδο, η ολιγωρία και ο εφησυχασμός συνθέτουν την πιο επικίνδυνη αντίδραση ενός επιχειρηματία. Από την άλλη, γρήγορες και απερίσκεπτες ενέργειες μπορούν να αποβούν το ίδιο καταστροφικές. Υπάρχουν όμως διέξοδοι, πολλές φορές απλές και μεθοδικές, που μπορούν να ωθήσουν με σταθερό ρυθμό τις επιχειρήσεις προς την ανάπτυξη και την πρόοδο. Απλές και βασικές επιχειρηματικές δράσεις, λογικές -και τις περισσότερες φορές- χαμηλού κόστους επιλογές μπορούν να αποτελέσουν λύσεις και να αναδείξουν τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα.
Οι επιχειρήσεις του κλάδου της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής μπορούν να αναπτυχθούν κυρίως με τη διαφήμιση που γίνεται από στόμα σε στόμα, τις αναφορές και τις συστάσεις. Είναι πολύ σημαντικοί εκείνοι οι πρώτοι πελάτες που θα “αναλάβουν” αυτό το έργο. Με δεδομένο ότι τα έξοδα μιας τέτοιας επιχείρησης “τρέχουν” από την πρώτη ημέρα (και από τις προηγούμενες της προετοιμασίας), είναι πολύ σημαντικό να σχηματιστεί γρήγορα και στρατηγικά ένα δυνατό πελατολόγιο για να αποφέρει έσοδα. Ένας από τους βασικούς λόγους που ένα κατάστημα πώλησης τροφίμων δεν πάει καλά ή αποτυγχάνει, είναι γιατί, ενώ παράγει και διαθέτει γευστικότατα προϊόντα, δεν δίνει την πρέπουσα έμφαση στη διαφήμιση και την προώθηση των προϊόντων και τις δυνατότητες που αυτή μπορεί να έχει στην απόκτηση εσόδων. Λέγοντας “πρέπουσα έμφαση” δεν εννοούμε φυσικά μια διαρκής επικοινωνιακή καμπάνια. Παρόλα αυτά, χρειάζεται σκέψη και προγραμματισμός για να βρεθούν μέθοδοι και τρόποι προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των καταναλωτών και κάλυψης των αναγκών τους κι έπειτα είναι απαραίτητη η παροχή γευστικών και ποιοτικών προϊόντων καθώς και η αξιόλογη και φιλική εξυπηρέτηση ώστε να θέλουν να επιστρέψουν.
Σχεδιάζοντας, λοιπόν, ένα επιχειρηματικό πλάνο, στην πραγματικότητα αποφεύγετε την πίεση αλλά και το τρέξιμο της τελευταίας στιγμής χωρίς διλήμματα για διαφημίσεις, καταχωρήσεις κι ενέργειες που πρέπει να αξιολογήσετε σε μικρό χρονικό διάστημα. Τώρα πια, επιχειρηματικά σχέδια και οδηγούς σύστασής τους μπορείτε να βρείτε ηλεκτρονικά και προχωράτε έτσι αρκετά πιο γρήγορα με τη διαδικασία του σχεδιασμού και του προγραμματισμού.
Καθώς ετοιμάζεστε, λοιπόν, να ξεκινήσετε ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο θα αναρωτιέστε ποιες είναι οι στρατηγικές προωθητικές ενέργειες που ταιριάζουν σε επιχειρήσεις τροφίμων.
4 Βασικές Προωθητικές Ενέργειες
#1 Γράψτε ένα Δελτίο Τύπου
Δώστε την ευκαιρία στο κόσμο της περιοχής σας να μάθει για την επιχείρησή σας μέσα από ένα Δελτίο Τύπου που θα δημοσιεύσει μια τοπική εφημερίδα. Εύκολα και χωρίς κόστος, δώστε στους ανθρώπους της πόλης ή της γειτονιάς σας πληροφορίες για την επιχείρησή σας, μοιραστείτε στιγμές από το ξεκίνημά σας και δηλώστε τι κατά τη γνώμη σας σας κάνει ξεχωριστούς.
#2 Δημιουργήστε τη δική σας ιστοσελίδα
Στην εποχή της τεχνολογίας και του διαδικτύου, όπου η ενημέρωση γίνεται ευκολότερη και η επικοινωνία αμεσότερη, το ιντερνέτ μπορεί να είναι το κατεξοχήν εργαλείο προώθησης μια επιχείρησης. Συγκριτικά με τις δυνατότητες που παρέχει μια καλά στημένη ιστοσελίδα και τις διεξόδους ανάπτυξης και κέρδους που ανοίγει, το κόστος κατασκευής της είναι αμελητέο. Η παρουσία σας στον χώρο του διαδικτύου, εκτός από την επικαιροποίηση της επιχείρησής σας και τον άμεσο και δυναμικό χαρακτήρα που της χαρίζει, εξυπηρετεί και διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό της συναλλαγές σας, είτε αυτές αφορούν την επικοινωνία, είτε το εμπόριο.
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού ιστότοπου, μιας ηλεκτρονικής σελίδας στο διαδίκτυο μπορεί να είναι ευκολότερη και φθηνότερη απ’ όσο νομίζετε. Οι διαδικτυακοί τόποι συνήθως απαιτούν ελάχιστη προσπάθεια από τη στιγμή που έχουν δημιουργηθεί, με σκοπό να αξίζει η επένδυση. Υπάρχουν πολλά πρότυπα ιστοσελίδων ιδιαίτερα ταιριαστά για αρτοποιεία κι επιχειρήσεις τροφίμων που μπορούν να κάνουν τη δική σας επιχείρηση να μοιάζει μοναδική. Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις για τη διαχείριση μιας τέτοιας ιστοσελίδας από τη στιγμή που έχει δημιουργηθεί για να είναι ένα εύχρηστο επικοινωνιακό εργαλείο.
#3 Διαφημιστείτε στο ραδιόφωνο
Με τις ραδιοφωνικές διαφημίσεις επιτυγχάνεται η άμεση έκθεση που μπορεί να λειτουργήσει θεαματικά στην προσέλκυση νέων πελατών. Είναι σημαντικό να επιλέξετε να προβάλλονται οι διαφημίσεις σας τις ώρες που ο κόσμος αρχίζει να σκέφτεται τα γεύματά του. Οι διαφημίσεις θα πρέπει να τραβούν την προσοχή του ακροατή και δεν χρειάζεται να ξεπερνούν τα 30 δευτερόλεπτα. Επίσης προσπαθήστε να κρατήσετε τη διαφήμισή σας για αρκετό χρονικό διάστημα “στον αέρα” γιατί όσο περισσότερες φορές την ακούει ο καταναλωτής τόσο περισσότερα επιθυμητά θα είναι τα αποτελέσματα.
#4 Εγγραφείτε σε ηλεκτρονικούς και έντυπους εταιρικούς οδηγούς
Μην αμελήσετε να εγγραφείτε σε όλους τους σχετικούς επαγγελματικούς οδηγούς της περιοχής σας. Επισημάνετε τα πλήρη επαγγελματικά σας στοιχεία, τα στοιχεία επικοινωνίας σας και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Αν έχετε ήδη δημιουργήσει ιστοσελίδα, δηλώστε την οπωσδήποτε! Το κλειδί για την επιτυχημένη προώθηση της επιχείρησής σας είναι ο συνδυασμός και η χρήση ποικίλων μεθόδων μάρκετινγκ. Όσο περισσότερη είναι η έκθεση τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αναγνωρισιμότητα της εταιρείας σας και θα σας γνωρίζουν όλο και πιο πολλοί με το όνομά σας.
Πηγή: www.goarticles.com