Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία αρτοποιίας αλλάζει. Ενώ η εμπορική αρτοποιία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πωλήσεων, η βιομηχανία στο σύνολό της απομακρύνεται από τα μαζικά προϊόντα όλο και περισσότερο και τείνει προς τις εξειδικευμένες προσφορές, όπως τα υγιεινά προϊόντα και τα υψηλής ποιότητας παραδοσιακά προϊόντα.
Για μικρές επιχειρήσεις αρτοποιίας, αυτό είναι κάτι πολλά υποσχόμενο. Η μετάβαση από προϊόντα μαζικής παραγωγής σε χειροποίητα προϊόντα παρέχει ένα πλαίσιο στο οποίο οι αρτοποιοί μπορούν να αναπτυχθούν στρατηγικά, εκμεταλλευόμενοι τις τάσεις της βιομηχανίας και τις ανάγκες των καταναλωτών.
Διαβάστε εννέα τρόπους για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες και να αυξήσετε τα έσοδα του αρτοποιείου σας.
Προσφέρετε διατροφικές πληροφορίες για τα προϊόντα
Καθώς οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και περισσότερο συνειδητοί σχετικά με θέματα υγείας, είναι μια έξυπνη κίνηση να εξετάσετε την παροχή πληροφοριών διατροφής για τα ψωμιά, τα αρτοσκευάσματα και τα γλυκά. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Αρτοσκευαστών, το 61% των ενηλίκων των Η.Π.Α. χρησιμοποιούν ετικέτες διατροφής για να ελέγχουν καλύτερα το βάρος τους και το 38% λέει ότι τα προϊόντα σήμανσης θα τους βοηθήσει να το κάνουν πιο αποτελεσματικά. Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές βεβαιώνουν ότι θα ήθελαν να δουν περισσότερη σήμανση σχετικά με τη διατροφή σε μέρη όπου τρώνε μακριά από το σπίτι.
Πώς επηρεάζουν τις πωλήσεις οι πληροφορίες διατροφής; Είναι δύσκολο να δοθεί μια απάντηση, καθώς δεν υπήρξε αρκετή πρωτοβουλία μεγάλης κλίμακας για να συμπεριληφθούν αυτές οι πληροφορίες στα προϊόντα. Ωστόσο, η Panera, αλυσίδα αρτοποιίας έχει δει τεράστια επιτυχία τα τελευταία χρόνια μετά την κίνησή της να συμπεριλάβει διατροφικές πληροφορίες για όλα τα προϊόντα της. Ο Scott Davis, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Panera Bread, λέει ότι από τη στιγμή που συμπεριλαμβάνονται οι πληροφορίες για τη διατροφή, η αλυσίδα αρτοποιίας ταχείας κατανάλωσης «απολαμβάνει κάθε χρόνο ετήσια έσοδα και κέρδη και βλέπει την τιμή των μετοχών διπλή, καθιστώντας την μία από τις καλύτερες στον κλάδο».
Διαθέστε πιο υγιεινές επιλογές
Με παρόμοιο τρόπο, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη διαθεσιμότητα περισσότερο υγιεινών επιλογών. Σε ενήλικες ηλικίας 25 έως 34 ετών, το 54% των ερωτηθέντων από την Αμερικανική Ένωση Αρτοσκευαστών
δήλωσε ότι προτιμούν πιο υγιεινές επιλογές όταν ετοιμάζουν κάτι στο σπίτι, γεγονός που οδηγεί τους ειδικούς στη βιομηχανία να πιστεύουν ότι οι καταναλωτές ίσως ενδιαφέρονται για υγιεινότερες επιλογές και από το τοπικό τους αρτοποιείο. Να γνωρίζετε, ωστόσο, ότι «υγιεινές επιλογές» δε σημαίνει μόνο χαμηλή θερμιδική αξία. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών, με φυσικά συστατικά κ.λπ., ανάλογα με τις προτιμήσεις της αγοράς-στόχου σας.
Διαθέστε διαφορετικά μεγέθη μερίδων
Όπως συμβαίνει και στα εστιατόρια, η προσφορά μικρότερων ή μη τυποποιημένων μεγεθών μερίδων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φέρετε νέους πελάτες και να κερδίσετε περισσότερα χρήματα από τους υπάρχοντες πελάτες σας. Η τάση στα σνακ αυξάνεται και τα αρτοποιεία αναμένεται να διαδραματίσουν έναν τεράστιο ρόλο. Το 28% των Αμερικανών αγοραστών κέικ και πίτας λένε ότι θα ενδιαφέρονταν για ατομικά μεγέθη και το 20% παραδέχεται ότι μικρότερες μερίδες θα τους ενθάρρυναν να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα.
Προσφέρετε αρτοποιήματα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες
Τα αρτοποιεία που προσφέρουν αρτοσκευάσματα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες – ή ακόμη και εκείνα που εξειδικεύονται αποκλειστικά σε αυτά – έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή. Το 26% των Αμερικανών λέει ότι έχουν αυξήσει την πρόσληψη πρωτεϊνών τους τα τελευταία χρόνια και το 78% εξέφρασε το ενδιαφέρον για τρόφιμα που τους κρατούσαν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Αν το αρτοποιείο σας δεν ειδικεύεται σε προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, μην ανησυχείτε. Μπορείτε εύκολα να προσφέρετε λίγες υψηλότερες πρωτεϊνικές επιλογές όπως κέικ, μάφινς, μπισκότα κ.α, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες.
Επικεντρωθείτε στα τοπικά υλικά
Τα τοπικά συστατικά είναι πολύ σημαντικά για τους καταναλωτές. Στην πραγματικότητα, τα τοπικά προϊόντα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αξία σε σχέση με τα βιολογικά προϊόντα ή τα «φυσικά» προϊόντα.
Η Αμερικανική Ένωση Αρτοποιών διαπίστωσε ότι το 62% των καταναλωτών προσπαθούν να αγοράζουν τοπικά προϊόντα όποτε είναι δυνατόν και το 41% δήλωσε ότι ένα κατάστημα που προσφέρει προϊόντα φτιαγμένα από τοπικά υλικά επηρέασε την επιλογή του και τις προτιμήσεις του.
Μην εξαιρείτε τα επιδόρπια
Παρέχοντας πληροφορίες για τη διατροφή, προσφέροντας υγιεινές επιλογές και επιδόρπια με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες δε σημαίνει ότι οι καταναλωτές απομακρύνονται από τις πιο κλασσικές επιλογές. Το 65% των καταναλωτών στις ΗΠΑ βεβαιώνουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για το πώς είναι στη γεύση ένα επιδόρπιο παρά για το διατροφικό του περιεχόμενο.
Η ίδια μελέτη διαπίστωσε ότι το 48% των καταναλωτών βλέπουν τα κέικ και τις πίτες ως γευστική ικανοποίηση και στρέφονται προς συστατικά υψηλής ποιότητας και καλά παρασκευασμένα, νόστιμα επιδόρπια όταν αποφασίσουν να αγοράσουν.
Μη νομίζετε ότι η έμφαση στην υγιεινή διατροφή σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για πλούσια επιδόρπια. Τούτου λεχθέντος, επικεντρωθείτε στο να τα κάνετε να «αξίζουν τον κόπο», φροντίζοντας τα συστατικά σας να είναι υψηλής ποιότητας και τα επιδόρπιά σας να έχουν μοναδική γεύση.
Αφήστε τη νοσταλγία να καθοδηγήσει τις προσφορές σας
Τα αρτοποιεία επαναδημιουργούν τα αγαπημένα παιδικά επιδόρπια και τα αρτοσκευάσματα. Προσφέροντας κλασικά αρτοποιήματα της παιδικής ηλικίας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε τόσο τους καθιερωμένους όσο και τους νέους πελάτες σας, όλων των ηλικιών.
Προσφέρετε προϊόντα χωρίς αλλεργιογόνα
Ενώ οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς γλουτένη μπορεί να έχουν επιβραδυνθεί, η έρευνα δείχνει ότι τα αρτοποιήματα χωρίς αλλεργιογόνα είναι ακόμη σε ζήτηση.
Γενικά, οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς αλλεργιογόνα έχουν αυξηθεί σταθερά και συνεχίζουν να αυξάνονται. Επιπλέον, οι τροφικές αλλεργίες είναι επίσης σε άνοδο, πράγμα που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ψάξουν για προϊόντα χωρίς αλλεργιογόνα.
Ενώ οι μεγάλες πόλεις είναι συχνά γεμάτες με επιλογές χωρίς αλλεργιογόνα, η δική σας κοινότητα μπορεί να μην έχει τόσο πολλές διαθέσιμες, πράγμα που αφήνει περιθώρια για την ανάπτυξη του αρτοποιείου σας.
Ξεκινήστε αξιολογώντας αυτό που λείπει από την τοπική κοινότητα. Ελέγξτε τον ανταγωνισμό σας και δείτε ποιες τρύπες μπορείτε να γεμίσετε ή μιλήστε με τους πελάτες σας και ανακαλύψτε ποιες αλλεργίες αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή τα μέλη της οικογένειάς τους.
Δώστε προσοχή στη συσκευασία
Η συσκευασία είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεχωρίσετε τα προϊόντα σας από το πλήθος. Όχι μόνο η μοναδική συσκευασία θα κάνει τα προϊόντα σας αξέχαστα, αλλά η συσκευασία έχει βρεθεί ότι είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές, όταν πρόκειται για την απόφαση ενός πελάτη να αγοράσει ένα προϊόν.
Η όμορφη συσκευασία προσθέτει κάτι το αυθεντικό που οι καταναλωτές αγαπούν, καθώς θέτει τα χειροποίητα τοπικά προϊόντα εκτός από τις μαζικές παραδόσεις γενικής χρήσης.
Η παραδοσιακή συσκευασία είναι μια επέκταση της επωνυμίας του αρτοποιείου σας και αξίζει πολλή προσοχή. Παρουσιάζοντας τα προϊόντα σας σε όμορφες συσκευασίες ενισχύετε την ιδέα ότι όταν πρόκειται για προϊόντα αρτοποιίας, τρώμε πρώτα με τα μάτια μας.
*Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το άρθρο της Briana Morgaine στο bplans.com (Increase Revenue and Boost Bakery Sales with These 9 Tips)