Τα γλυκά αποτελούν μια προσιτή πολυτέλεια για τους καταναλωτές, την οποία δε στερούνται, παρά την οικονομική κρίση και τον περιορισμό των εξόδων τους. Πλέον η γκάμα που μπορεί να συναντήσει κανείς σε ένα αρτοποιείο-ζαχαροπλαστείο είναι μεγάλη και για όλες τις προτιμήσεις, από τις κλασσικές μέχρι πιο σύνθετες γεύσεις και επιλογές. Το γλυκό έχει ιδιαίτερη σημασία, πέρα από την προφανή, που είναι η ικανοποίηση της επιθυμίας. Το γλυκό σημαίνει γιορτή, χαρά, κοινωνική συνεύρεση, παρέα, αλλά και έκφραση συναισθημάτων.
Το παλιό είναι πάντα νέο
Μπορεί οι νέες τάσεις στην αρτοζαχαροπλαστική-ζαχαροπλαστική να μεταβάλλονται, να εμπλουτίζονται και να αναδιαμορφώνονται, ωστόσο η επιλογή ενός κλασσικού γλυκίσματος είναι κάτι που προτιμούν πολλοί καταναλωτές. Από ένα απλό αλλά γευστικό κέικ μέχρι βουτήματα, κρουασάν, τάρτες, πάστες, σιροπιαστά και πολλά άλλα. Η δικαίωση για τις παραδοσιακές γλυκές απολαύσεις μάλιστα έρχεται σε μια περίοδο που ξενόφερτες τάσεις κατακλύζουν πολλές επιχειρήσεις και δεν είναι λίγες οι φορές που «απείλησαν» καθιερωμένα γλυκά πολλών δεκαετιών. Μπορεί οι εντυπωσιακοί συνδυασμοί του μοντέρνου να μαγνητίζουν τη ματιά, ωστόσο η γεύση της παράδοσης είναι αυτή που μένει αλησμόνητη, που αποτυπώνεται στα κύτταρά μας και καταγράφεται στους γευστικούς μας κάλυκες. Βέβαια αυτό δεν είναι καταδικαστικό για νέες ιδέες και μοντέρνες συνταγές, με το αποτέλεσμα να αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον όταν το παλιό συνδυάζεται με το καινούργιο.
Ποιότητα και επιλογές
Όποιο και να είναι το προϊόν το μόνο σίγουρο είναι ότι ο επαγγελματίας πρέπει να δίνει την απαραίτητη προσοχή στην ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί, καθώς, κυρίως αυτές, θα καθορίσουν το τελικό γευστικό αποτέλεσμα.
Κάτι που είναι εξίσου σημαντικό είναι ο καταναλωτής να έχει το δικαίωμα της επιλογής. Οι νέες τάσεις δείχνουν ότι πλέον υπάρχει μια στροφή προς το υγιεινό, κάτι που βρίσκει την εφαρμογή του και στον τομέα της ζαχαροπλαστικής. Φυσικά τα κλασσικά γλυκίσματα δε χάνουν τη θέση τους, ωστόσο γλυκά σνακς, όπως μπάρες δημητριακών, γλυκά με βάση το ταχίνι, τη μαύρη σοκολάτα, την απουσία ζάχαρης και γλουτένης κερδίζουν όλο και περισσότερους υποστηρικτές. Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε ό,τι περιέχεται μέσα στα προϊόντα που καταναλώνουν ώστε να μπορέσουν να πάρουν όσο πιο σωστές αποφάσεις γίνεται σχετικά με ότι αγοράζουν. Είναι σημαντικό να παρασκευάζονται προϊόντα που προσφέρουν απλούστερες και πιο καθαρές ετικέτες, που οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να τις καταλάβουν και που εξακολουθούν να ικανοποιούν τις προσδοκίες τους για γεύση και ποιότητα.
Επιπρόσθετα, τα τοπικά συστατικά είναι πολύ σημαντικά για τους καταναλωτές. Στην πραγματικότητα, τα τοπικά προϊόντα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αξία σε σχέση με τα βιολογικά προϊόντα ή τα «φυσικά» προϊόντα. Ένα κατάστημα που προσφέρει προϊόντα φτιαγμένα από τοπικά υλικά επηρεάζει την επιλογή του καταναλωτή και τις προτιμήσεις του.
Τέλος, είναι σημαντικό τα αρτοζαχαροπλαστεία και ζαχαροπλαστεία να επαναδημιουργούν αγαπημένα παιδικά επιδόρπια. Προσφέροντας κλασικά γλυκίσματα της παιδικής ηλικίας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύουν τόσο τους καθιερωμένους όσο και τους νέους πελάτες, όλων των ηλικιών.