Σύμφωνα με το Observatory SIGEP World (Παγκόσμια Έκθεση για την Αριστεία στην Εστίαση, που διοργανώνεται από την IEG – Italian Exhibition Group και θα πραγματοποιηθεί στο Εκθεσιακό Κέντρο του Ρίμινι από 16 έως 20 Ιανουαρίου 2026), το οποίο καταγράφει δεδομένα και τάσεις στον τομέα του παγωτού εδώ και είκοσι πέντε χρόνια, aναμένεται αύξηση 4% στις πωλήσεις χειροποίητου παγωτού στην Ιταλία κατά τη θερινή περίοδο.
Το 2024 η Ιταλία πούλησε πάνω από 600 εκατομμύρια τεμάχια, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με 26,4%, μπροστά από τη Γερμανία (25,1%) και την Ισπανία (20,6%) στις 5 βασικές αγορές, μαζί με τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία. «Η διάθεση για κατανάλωση αυξάνεται», δηλώνει ο Matteo Figura, διευθυντής Foodservice Ιταλίας στη Circana. Οι τάσεις αυτές επιβεβαιώνονται και από τον Claudio Pica, γενικό γραμματέα του Ιταλικού Συνδέσμου Παγωτοποιών (AIG): «Για το καλοκαίρι 2025, προβλέπουμε αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 4% σε όλη την Ιταλία. Ωστόσο, οι τεχνίτες πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στην εκπαίδευση, όχι μόνο στις δημιουργίες στο εργαστήριο: δυστυχώς, υπάρχει έλλειψη προσωπικού στα παγωτοπωλεία, με περίπου 15.000 έως 20.000 θέσεις σερβιρίσματος να παραμένουν κενές».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ ΣΤΡΑΤΣΙΑΤΕΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΑΓΩΤΟ MONTEPULCIANO: ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Δείτε τι λένε οι κορυφαίοι και ανερχόμενοι τεχνίτες από Βορρά έως Νότο.
Ο Antonio Mezzalira, βραβευμένος από Gambero Rosso και ιδιοκτήτης του παγωτοπωλείου ‘Golosi di Natura’ στην Piazzola sul Brenta (Πάδοβα), προβλέπει: «Τα νέα προϊόντα στα οποία εστιάζουμε περιλαμβάνουν γεύσεις όπως η αρώνια —ένα μούρο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά με γεύση παρόμοια με το μύρτιλλο— και το παντζάρι, που δεν αυξάνει τον γλυκαιμικό δείκτη».
Η Taila Semerano, που αναδείχθηκε Καλύτερη Αναδυόμενη Παγωτοποιός 2024 στο SIGEP World στο Ρίμινι, και η οποία, αφού αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Bocconi, επέστρεψε στο οικογενειακό παγωτοπωλείο Da Ciccio που ίδρυσε ο παππούς της στην Όστουνι (Μπρίντιζι), εξηγεί: «Επιστρέφουμε στις κλασικές γεύσεις με απλά, αγνά υλικά, επεξεργασμένα με χειροποίητο τρόπο. Νέες προσθήκες φέτος περιλαμβάνουν την ανεστραμμένη στρατσιατέλα με βάση μαύρης σοκολάτας και κομμάτια λευκής σοκολάτας. Επίσης, το παγωτοπωλείο πλησιάζει όλο και περισσότερο τον κόσμο της ζαχαροπλαστικής, και έτσι αυξάνεται το ενδιαφέρον για γεύσεις που περιέχουν μπισκότα και τραγανά στοιχεία».
Σύμφωνα με τον Sergio Colalucci, πρόεδρο του Παγκοσμίου Κυπέλλου Παγωτού και ιδιοκτήτη του ομώνυμου παγωτοπωλείου στο Νέττουνο (Ρώμη), είναι σημαντικό «να υπάρχει προσφορά χωρίς προσθήκη ζάχαρης, 100% φυτικής προέλευσης και χωρίς γάλα, λακτόζη και τα παράγωγά τους. Θα ήθελα να επισημάνω δύο από τις πιο δημοφιλείς γεύσεις που έχουμε αυτή τη στιγμή στο κατάστημά μου: μια σοκολάτα fondant εμπλουτισμένη με σάλτσα Montepulciano d’Abruzzo, μαριναρισμένη σε βύσσινα· και μια γκουρμέ κρέμα, απαλά αρωματισμένη με βανίλια και εμπλουτισμένη με ξύσμα λεμονιού και αμύγδαλα Colonia Veneta».
Ο Marco Ottaviani από το Ρίμινι, ιδιοκτήτης του ‘Il Castello’, επισημαίνει τις νέες τάσεις για το καλοκαίρι 2025: «Υπάρχει ζήτηση για πολύπλοκα αρωματικά προφίλ και ισορροπημένη γλυκύτητα, όπως η γεύση μας ‘Vento d’Oro’, που συνδυάζει σαφράν, φιστίκι και πιπέρι Σιτσουάν. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην αξιοποίηση τοπικών υλικών, όπως η γεύση Λεβάντα, Γάλα και Μέλι Βουνίσιο, με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αίσθηση ελαφρότητας».
Τέλος, ο Mario Masiá, πρόεδρος του Εθνικού Συνδέσμου Παγωτοποιών Ισπανίας (ANHCEA), δίνει την ισπανική προοπτική: «Το 2025 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για τον κλάδο, με έμφαση στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την προσαρμογή στις νέες προτιμήσεις των καταναλωτών. Εισάγονται εξωτικές γεύσεις όπως matcha, yuzu και ασιατικό μάνγκο, ενώ η τεχνολογία συμβάλλει στη βελτίωση της υφής και στην εξατομίκευση της εμπειρίας, εν μέρει χάρη και στα ψηφιακά εργαλεία».